akma's FotoPage

By: akma saad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 4-Sep-2009 12:00 Email | Share | Bookmark
Laksa penang..

 
 
 
 
Amir dtg umah bukak pose harini..dia request nak makan laksa penang sebab dia kata kat Jepun tak dapat..so balik sekolah terus buat..nasib baik sempat masak utk juadah berbuka pose..heheh..tapi kuah dia tak sempat nak snap sebab letak je terus bukak pose dan terus tersandar kekeyangan..

atas permintaan kawan baik yg nak resepi nih..hehhe

bahan2
ikan (kembung ke sardin ke)
sardin 2 tin kecik
cili kisar
bawang kisar
belacan
asam keping
bunga kantan
garam
daun kesum

cara2
1.Rebus ikan tadi.Kemudian asingkan tulang dan isi blander. Masukkan dalam periuk. Tulang pun blander gak dan tapis masukkan dalam periuk.
2. Ikan sardin tu blander dan masukkan dlm periuk gak. kuah di ambik sikit je.
3. Masukkan sedikit air, cili kisar, bawang kisar, daun kesum, belacan, asam keping, garam.
4. Masak jela..hehhe
5. Utk laksa lak..rebus je mcm biasa sampai kembang..senang kan?

bahan2 hiasan
bawang potong
cili potong
telur
limau
timun
salad


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net