akma's FotoPage

By: akma saad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 17-Jun-2010 16:30 Email | Share | Bookmark
Tart Telur

 
 
 
Tetiba terasa nak makan tart telur ni..kebetulan lak sume bahan memang dah ada kat umah..dah stanby awal kot2 nak buat kuih...so, time petang tuh operasi buat tart pun bermula..ni resepinya..

bahan2
Inti
3 biji telur
2 cawan air
1 cawan susu cair
gula secukup rasa

tepung
6 cawan tepung
2 ketul butter
1 biji kuning telur
air sejuk

cara-cara
1. Bagi bahan inti, pukul semua sekali. Masukkan gula mengikut rasa sendiri. Jangan manis sgt tau sebab takut muak.
2. Bagi bahan tepung pula, gaul semua sekali jugak. Air sejuk tu masuk sikit je kot2 adunan tu keras ke apa ke. Kalau dah rasa lebik sikit tambah ajelah tepung.
3. Bila sume dah siap, masukkan adunan tepung tu ke dalam acuan. Jangan tebal sgt. Kemudian tuang inti di dalam.
4. Silalah bakar jangan sampai hangit dah.
5. Selamat mencuba ye...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net