akma's FotoPage

By: akma saad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 21-Aug-2010 08:30 Email | Share | Bookmark
Biskut Chipsmore..

Biskut Chipsmore
 
 
tak penah lagi buat biskut nih..teringin sebab tengok kat sekolah diorang dok jual..teringin nak beli tapi teringin nak buat gak..hope jagila..
bila dah buat tu terasa lak..
"nape biskut ni cam itam je?"
hmm...memangla itam sebab nama pun chipsmore..kan banyak guna serbuk coklat..huahuahua...
ni resepi dia gak
bahan2
bahan A
250gm mentega
160gm gula halus
1 biji kuning telur
esen vanila

bahan B
230gm tepung gandum
20gm serbuk koko
100gm coklat cips
50gm white coklat cips (tapi leh ganti ngan coklat rice gak)
50gm badam cincang
50gm nestum

cara dier lak
1. Pukul mentega ngan gula sampaai kembang.
2. Masukkan kuning telur dan esen vanila. pastu kacau rata.
3. Masukkan bahan B dan kacau perlahan2. pastu bila dah sebati leh la buat bentuk..
4. Bakar dan dah boleh idang dah bila time raya..yeeyyy


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net